YÜKSEL AYTUĞ

Gurur belgeseli

National Geographic People kanalında merakla beklediğim 'Insider:
Turkish Airlines' belgeselini pazar gecesi bir saat boyunca koltuklarım kabararak izledim. Dünyanın en prestijli havayolu şirketinin bu topraklarda faaliyet göstermesi, üstelik belgesele konu olacak kadar saygı görmesi gururumu okşadı.
İzlerken pek çok bilgiyi de cebime koydum. Örneğin THY, dünyada en fazla şehre uçan havayolu şirketiymiş.
Dünyadaki en büyük taze yemek fabrikası, Atatürk Havalimanı'nda bulunan catering ünitesiymiş. (Chelsea'li şımarık futbolcuların muzlu turta isteği bile anında karşılanmış) 40 bin kişilik personel, günde 170 bin yolcuyu uçuruyormuş.
Şirket, 2012'de yüzde 82'lik 'zamanında varış' gerçekleştirerek rekor kırmış. 75 metrelik uçakta bir hostes, kıtalararası bir uçuş sırasında o mesafeyi en az 100 kez kat ediyormuş. (7.5 kilometreye karşılık geliyor) Ve 12 saatlik uçuşun 11 saatini otomatik pilotla gerçekleştiren ve bu esnada kitap okumaları ya da bilgisayar oyunu oynamaları yasak olan pilotlar, sıkılmamak için çareyi sohbet edip birbirlerine ilginç hikayeler anlatmakta buluyorlarmış. Meğer bugüne kadar tanıdığım tüm pilotların istisnasız 'sohbet erbabı' olmalarının nedeni, sektörde 'George' olarak bilinen o otomatik pilotmuş!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.