YÜKSEL AYTUĞ

Gençliğin dili bu mu?

Özellikle genç izleyici hedef alınarak ekrana getirilen yaz dizilerinde beni son derece rahatsız eden bir durum var: Gençlerin dili ve tavırları...
Çıtı pıtı genç kızlar neredeyse her cümlelerine 'lan' ile başlıyor, 'oğlum' ile devam ediyor... Maalesef bu genç kızlarımızın en zarif (!) şaşkınlık ünlemleri 'oha!' şeklinde. Hadi argoyu bir tarafa koydum, dillerinden küfür eksik olmuyor ki! Onlar birbirleriyle sohbet ederken cümle başına en az iki 'bip' düşüyor. Bir de sosyal medya alışkanlığının gençlere kazandırdığı alaycılık, aşağılama ve laf sokma modası var ki, diyalogları iyice çekilmez kılıyor. Laf çarpmak, gençler arasında adeta sanata dönüşmüş durumda.
Arkadaş sohbetinde biri, diğerini laf sokarak zor duruma düşürdü mü, diğer arkadaşlarından takdir ve tezahürat alıyor: 'Vouuvvv, ne geçirdi be!'
Tabii ki gençlerin sokakta sürekli 'Ayşe Egesoy Türkçesi' kullandığını sanacak kadar uzaylı değilim. Ama argoyu ve küfrü; gençlik dizileri vesilesiyle tescilleyip olağanlaştırmanın da tamamen karşısındayım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.