YÜKSEL AYTUĞ

Algıda seçicilik

Cuma sabahı spiker Ezgi Gözeger her zaman olduğu gibi Fox'un Çalar Saat'ini sunuyordu. Bültendeki haberlerin neredeyse tamamı iç karartıcıydı.
Güneydoğu'da çatışmalar, yaralananlar, trafik kazalarında ölenler, yanlış iğne kurbanı olup yatağa mahkum hale gelen mini mini bebeler...
Ezgi Gözeger, bir yandan da seyircinin haberlere tepkisini, yorumunu aktarmak için "Lütfen görüşlerinizi bize bildirin" diyordu. O sırada bir hanım izleyiciden mesaj geldi. Şöyle diyordu: "Üzerinizdeki elbisenin markasını öğrenebilir miyim acaba?"
Bu olayı, izleyiciyi kınamak için yazmadım. O seyirci; bunca vahşetin, kasvetin, karanlığın arasında kendine bir çıkış yolu aramak, kafasını dağıtmak istemiş olabilir. Benim işaret etmek istediğim konu şu: Siz ne yaparsanız yapın, hangi habercilik tekniklerini kullanıp hangi cazip görsel efektlere başvurursanız vurun, izleyicinin tümünü habere odaklayamazsınız. Çünkü herkesin 'haber algısı' farklıdır. Kimi dünyadan haberdar olmak, kimi derdinin ya da nefretinin habere dönüştüğünü görmek, kimi 'söylenmek', kimi 'Allah'ım sana şükürler olsun, iyi ki bunlar benim başıma gelmedi' demek için haber izler. Kimi de yukarıda olduğu gibi; aktüel bilgisini değil, 'gardırobunu' zenginleştirmek için...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.