YÜKSEL AYTUĞ

Kertenkele'nin kuyruğu

Diziler arasındaki rekabet bu sezon daha da şiddetlenecek. Geçen yıldan seyirci tutan yapımlar, yaz sezonunda gösterime girip gördükleri büyük ilgi nedeniyle kışa sarkanlar ve ekrana yeni sürülecek iddialı yapımlarla birlikte bu yıl reyting aslanın ağzında değil, midesinde olacak.
Durum böyle olunca, geçen yıldan devam eden diziler, yenilerle rekabet edebilmek adına neredeyse sil baştan yaptılar. Kimi, en önemli karakterleri öldürüp yerine yenilerini yaratarak izleyicinin ilgisini dürtme yolunu seçti. Kimi, eski hikayeyi tümden çöpe atıp yeni sezona yeni bir öykü ile girdi. Bazıları da dev oyuncu transferleriyle reyting avına çıktı.
Bana göre bu konudaki en iyi yenilenme operasyonu, atv dizisi 'Kertenkele'den geldi. Öldü bilinen bizim sahte hocanın, hafızasını yitirdikten sonra yepyeni bir kimlikle hayata yeniden başlayarak eski ayak izlerinin üzerine basacak olması, sıkı bir senaryo manevrası.
Tıpkı, gerçek hayatta kertenkelenin kopan kuyruğunu yenilemesi gibi.
Hikayesi bittiği halde ısrarla uzatılıp sündürülen ve bu nedenle seyirci kaybedip buharlaşan diziler, kendilerine 'Kertenkele'yi örnek almalı.
Zira ekranda sündürülebilir değil, sürdürülebilir senaryolar iş yapıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.