YÜKSEL AYTUĞ

Mavi modası mı var?

Okurumuz Muhammed Uysal, ilginç bir merakını dile getirmiş: "Merhabalar Yüksel Bey, sizi bir konuda rahatsız etmek istiyorum. Son zamanlarda dizilerde dikkatimi çeken bir husus var. Kanal fark etmeksizin birçok dizide mavi renk yoğunluğu var. Kıyafetler mavi, duvarlar mavi, tabelalar mavi, masadaki kalemler bile mavi.
Mutlaka sizin de dikkatinizi çekmiştir. Bir kampanya falan mı var bilmediğimiz? Özel bir sebebi var mı, yoksa benim hüsnü kuruntum mu? Cevaplarsanız çok sevinirim. Çok selamlar, iyi çalışmalar."
YAZAR NOTU:
Bilindiği gibi renklerin insan ruhu ve davranışları üzerinde farklı etkileri var.
Mavi; olumluluk, huzur, güven ve dinginliği ifade eden bir renk. Ekranın kaotik yapısının içinden çıkılmaz bir hal aldığı, rekabetin giderek arttığı günümüzde insanların bir objeye odaklanmasını sağlamanın yollarından biri olarak bilinçli kullanıldığını düşünüyorum.
Zaten mavinin 'ekran rengi' olduğu da sektörde bilinen bir gerçektir. Televizyoncular ve reklamcıların; logo, tabela ve tanıtımlarında bu rengi daha sık kullanmalarının mantığı da budur. Bu arada Birleşmiş Milletler Yılı olması nedeniyle mavinin bu aralar pek çok uluslararası etkinlikte 'tema rengi' olarak kullanıldığını da hatırlatayım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.