YÜKSEL AYTUĞ

İşte organizasyon!

Temizlik hastalarını bilirsiniz.
Her evde olmasa bile her mahallede en az birkaç tane vardır. Onlar, temizlik ve hijyeni 'takıntı' haline getirmiş obsesif vakalardır. En sevdikleri koku, çamaşır suyudur. 'Yağmur yağıp leke yapsa da şu camları yeniden bir silsem' diye adeta yağmur duasına çıkarlar. Sabunlu bez adeta altıncı parmakları gibidir.
Bir kırıntının yere düşmesi onlarda bir göktaşının dünyaya çarpması etkisi yaratır.
TRT HD'de izlediğim program da bu temizlik hastalarının yeniden tedavi edilip toplum hayatına kazandırılma sürecini anlatıyordu.
En verimli yöntemi ise İngilizler geliştirmişti. Temizlik hastası beş kadını bir araya getirip bir 'tim' oluşturdular ve onları kamu binaları ile umumi tuvaletlerin temizliğinde görevlendirdiler. Hem kadınlar içlerindeki temizlik canavarının enerjisini boşaltıp onu ehlileştirmeyi başardılar, hem de kamu alanlarını 'cillop' gibi yaptılar.
Tabii bundan en karlı çıkan da, yıllık temizlik harcamaları 4 milyon sterlin azaltılması nedeniyle kentin ortak alanlarını temiz tutmak için kara kara düşünen Londra'nın yerel yönetimi oldu!
Temizlik yapmak için delirenlerle, temizliğe muhtaç alanları bir araya getirmek...
İşte ben buna 'organizasyon' derim!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.