YÜKSEL AYTUĞ

Kiraz mevsimi

Zafer Kiraz, TRT emektarlarından. Şimdilerde hafta içi her gün TRT 1'in haber bültenini sunuyor. Reyting listelerinde hızla yükseldiğini, ilk üçe girmeye başladığını hatta anlı şanlı, reklamlı, janjanlı bazı ana haber bültenlerini bile geride bıraktığını görünce, birkaç gün üst üste TRT 1'in Ana Haber Bülteni'ni mercek altına aldım. Haber hiyerarşisi dengeli. Haberler hem kısa, hem de dinamik. Ajanslardan gelse bile üzerinde kurgu olarak emek harcanmış. Ama haberleri izlenilir kılan ana sebep, Zafer Kiraz'ın onca yıllık deneyiminden süzdüğü usta işi sunumu. TRT, klişelerini kırıp tabularını yıktığından beri kurumun yayıncılığı gelişti, özel kanallarla rekabet edecek hale geldi. Belli ki ana haber bülteninde de Zafer Kiraz'a özgürlük tanınmış. O eskinin kuru, sıkıcı, klişelere bağımlı TRT haberciliğinden sıyrılıp rahatlamış. Öyle olunca da sunuculuk yeteneği şaha kalkmış. Dev ekranın önünde, ayakta sunum, bültene büyük bir dinamizm katmış. Zafer Kiraz'ın yerinde jestleri, ölçülü mimikleri ve tonlamaları, araya sıkıştırdığı minik espri ve yorumlarıyla bülten gerçekten de izlenilir hale gelmiş. Umarım TRT haberlerinin reyting listelerindeki hareketliliği sadece 'Kiraz mevsimi' ile sınırlı kalmaz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.