YÜKSEL AYTUĞ

Pokemon avlamak

Dünyada müthiş bir sürek avı başladı. Millet, elinde telefonlarla sokak sokak dolaşıp sanal Pokemon'ları avlıyor.
Oyunu şu anda 4 milyon 700 bin kişi indirip oynuyormuş.
Eminim bu yazı size ulaşana kadar kullanıcı sayısı 10 milyonlara ulaşacaktır.
Olayın hem olumlu, hem olumsuz tarafları var. Önce olumlular: Bilgisayar, tablet ve akıllı telefonlarına gömülüp sokağı unutanlar bu sayede açık havaya çıkabilir. İçinde yakalama, avlama, öldürme dürtüsü olanların ilkel içgüdüleri için bu oyun en zararsız çıkış yöntemi de olabilir. Ayrıca bu oyun avcılar için geliştirilebilir. 'Sanal kuş, ördek, geyik avlama' yöntemiyle yaban hayat ve nesli tükenmekte olan hayvanlar korunabilir.
Gelelim zararlarına: Malum, yolda yürürken ciklet çiğneyemeyecek düzeyde yeteneksiziz.
(Bkz: Trafik kazaları ortalamamız) Şimdi sokaklar, kafalarını akıllı telefonlarının ekranlarından kaldırmayan avarelerle dolacak. Takılıp düşenler mi ararsınız, direğe toslayanlar mı... Dalgın yayaların sebep olduğu trafik kazalarını ise aklımın ucuna bile getirmek istemiyorum.
Geçenlerde Derya Baykal anlattı. Delikanlının biri, hışımla karakola dalıp polise 'Dikkat, arkanızda canavar var' diye bağırmış. Allah muhafaza yani...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.