YÜKSEL AYTUĞ

Ah şu reklamlar!

Kadınların güzel görünme kaygılarını tetiklemek, reklamcıların başlıca ekmek kapısı haline geldi. Hatta 'tetiklemek' ne kelime; cümlesini bunalıma sokmak için ellerinden geleni yapıyorlar.
Yeni bir şampuan reklamı, kadınları iyice strese sokan bir soruyla başlıyor:
'Saçlarınız döküldüğü için at kuyruğunuz ince mi görünüyor?' Haydi buyurun size kadınlar için yeni bir memleket meselesi!
Bu reklamın ardından, saçların toplayıp aynanın karşısında göz ucuyla profiline bakmayan kadın kalmış mıdır acaba? Bakalım reklamcı dostlar daha kadınların başına ne çoraplar örecek...
Hazır söz reklamlardan açılmışken, vitamin reklamında aklıma takılan cümleden de bahsedeyim.
Dış ses diyor ki; 'Türkiye'nin yüzde 77'si sabahları alarmını en az bir kez erteliyor!' İyi hoş da bu istatistiğe nasıl ulaştınız kardeşim?
Türkiye'nin yüzde 77'si ile her sabah aynı yatakta mı uyanıyorsunuz?
Malum, bizim ülkemizin istatistiklerine pek güven olmuyor. Her seçim sonrası bunu daha iyi anlıyoruz. Diyeceğim o ki; eğer 100 kişi ile sokakta anket yaptıysanız, taca çıkarsınız.
Yoksa cep telefonlarını mı takibe aldınız?
Hah, bak işte ona inanırım!
Gelelim 'gıcık olduğum' reklama... İki kız, ellerindeki patates cipsini, otobüste sağa sola sallarken, karşılarında oturan iki genç de hipnotize olmuş gibi cipsi takip etmek için kafalarını bir sağa bir sola çeviriyor. Kızlar, cipsi hızla hareket ettirince de bizim alık delikanlılar kafalarını cama çarpıyor, kızlar da kahkahayı basıyor.
Eğer aynı şeyi, delikanlılar, kızlara yapsaydı, feministler çoktan yaygarayı basmaz mıydı?
Biz erkekler, kadınlara mal ve hizmet pazarlamak isteyen reklamcıların elinde maymuna döndük vallahi!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.