YÜKSEL AYTUĞ

Atv açık ara önde

Günümüzde bir kanalın gücü ve etkisi sadece reyting puanlarına bakılarak ölçülmüyor. Reklam veren, reytingin yanı sıra başka kriterlere de dikkat eder oldu. Kanal ve programların yazılı-görsel medyada yer alma yoğunluğu, sosyal medyada anılma sıklığı gibi veriler de reklam paylaşımında önemli rol oynuyor.
Atv, reyting listelerinde, geride bıraktığımız yılın şampiyonuydu. Bu yılın ilk ayında da yerini sağlamlaştırarak korudu. Ancak en az onun kadar önemli olan bir başarı kriteri de, atv'nin 'haber olma' oranında rakiplerine fark atan bir yüzdeye ulaşmış olması. Medya araştırma şirketi İnterpress'in yaptığı araştırmada atv, Ocak ayında tam 1597 habere konu olarak bu alanda adeta rekor kırmış. En yakın rakibi Kanal D, 1143 haberle ikinci, Show TV (1109) üçüncü, FOX (905) dördüncü, Star (882) beşinci sırada. Tv8 ise ilk 10 içine bile girememiş.
Aktüel kadın programlarının haber olma sıralamasında ise atv'deki 'Müge Anlı ile Tatlı Sert' tam 121 kez haber olarak, açık ara ipi göğüslemiş. İkinci sırada Show TV'nin 'Evleneceksen Gel' programı (57), üçüncülükte ise yine Show TV'nin 'Zahide Yetiş'le' programı (45) var. Yarışma programlarının haber olma istatistiğinde ise ilk sıra 177 haber ile 'Survivor'ın. İkincilikte atv'nin 'Kim Milyoner Olmak İster?'i (114) var. Üçüncülük ise, 113 haber ile bir başka tv8 yarışması 'O Ses Türkiye'nin.
Tablo net: Atv, 'haber olma değeri' açısından da nal toplatıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.