YÜKSEL AYTUĞ

Çok mu bilge olduk?

Ekranlarda müthiş bir bilgi yarışması patlaması yaşanıyor. Televizyon tarihimizin hiçbir döneminde aynı anda sekiz bilgi yarışmasının ekrana geldiği görülmemişti. 'Kim Milyoner Olmak İster?' (atv), 'Bir Sorun mu Var?' (Show TV), 'Altın Petek' (TRT 1), 'Sıradaki Gelsin' (FOX), 'Kelime Oyunu' (TEVE 2), 'Kendi Düşen Ağlamaz' (TRT 1), 'En Zayıf Halka' (TV8.5) ve yakında Hakan Bilgin'in sunumuyla Show TV'de başlayacak 'Herkes Kazanır'; benim tespit edebildiklerim. Eminim, fazlası da vardır.
Peki nasıl oldu da bu kadar çok bilgi yarışması yayınlanmaya başladı? Aniden bilgiye mi sevdalandık? Hamdık, piştik de bilgeliğe mi erdik? Elin oğlu, Türk kanallarında sekiz bilgi yarışması birden yayınlandığını duysa, Türkiye'ye özel Nobel ödülü verir vallahi!
Aslında bu modanın fitilini ateşleyen, atv'deki 'Kim Milyoner Olmak İster?' yarışmasının reyting listesinde bir türlü bileğinin bükülememesi oldu. Onca sunucu değiştirdi ama ekranda tüm görkemiyle dimdik durmayı başardı, hem de prime time'da...
Bir dizinin bölümüne 500 bin lira vermekten usanan kanal yönetimleri de tasarruf yapmanın en geçerli yolunun 'prime time'a bilgi yarışması dayamak' olduğunu keşfettiler.
Nasıl olsa yarışmacı bedavaydı; cazibe oluşturulacak, ucu gösterilip asla verilmeyecek büyük ödüllerin yanında, dağıtılan 'teselli' ikramiyeleri ile sunucuya verilecek ücretin dışında fazlaca bir masrafı yoktu.
Diyeceğim o ki, fazla umuda kapılmayın. Durup dururken bilgiye sevdalanmamız, kemale ermemizden değil, zorunluluktan...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.