YÜKSEL AYTUĞ

Ata sporumuz ‘TV izlemek’

Medya araştırma şirketlerinden İnterpress, geçen hafta Devlet İstatistik Enstitüsü'nün verilerini değerlendiren bir araştırma yayınladı. Sayılar ilginç ve bir o kadar da düşündürücü.
Türkiye'de evlerin yüzde 98'inde televizyon var. Ülkemizde ailelerin yüzde 94'ü, sosyal aktivite olarak her gün televizyon izlemeyi tercih ediyor. Ortalama bir aile, günün en az 4.5 saatini televizyon başında geçirirken, ülke nüfusunun yüzde 84'ünün her gün mutlaka televizyon izlediği belirlendi. Nüfusun yüzde 40'ı için ise televizyonda ne izlediğinin çok fazla önemi olmadığı, insanların izleyecek bir şey bulamasa bile yine de zamanının büyük bir bölümünü televizyon izleyerek geçirdiği saptandı. Bu rakamlar ışığında bakıldığında, Türkiye'nin dünyada ABD'den sonra en çok televizyon izleyen ülke sıralamasında ikinci sırada yer aldığı tespit edildi.
Aynı tarihlerde yayınlanan Ajans Press'in araştırmasında ise, Türkiye'de gazete ve dergi sayısının hızla düşüş gösterdiği belirlendi. (Son bir yıl içinde yüzde 7.9 azalma yaşanmış) Bu durumda ikileme düştüm. Nüfusunun yüzde 84'ü televizyon izlemeyi 'ata sporu' olarak benimsemiş bir ülkede televizyon yazarlığı yaptığıma mı sevinsem, yoksa okuma alışkanlığı giderek düşen bir ülkede gazeteci olduğuma mı üzülsem...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.