YÜKSEL AYTUĞ

Bip’lemek yetiyor mu?

Ekranlarda acayip bir moda var. Dizi senaristleri, sansürlenip bip'leneceğini bile bile diyaloglara galiz küfürler yerleştiriyorlar. Bunun, konuşmaları 'doğallaştıracağını', dizinin daha inandırıcı olacağını sanıyorlar herhalde...
Evet, günlük hayatta pek az kimse 'Zeki Müren Türkçesi' kullanıyor.
Kimilerine göre küfür ve argo da yaşayan dilin bir parçası. Ama öyle diziler var ki; en yakası açılmadık küfürleri, cümleler arasında adeta virgül niyetine kullanıyorlar.
Durum böyle olunca da 'bip' sıklığından tüm konuşmalar E5 karayolunun ortasında geçiyor sanıyorsunuz.
Peki 'bip'lemek', zevahiri kurtarıyor mu? Ne gezer! Edilen okkalı küfrün ne olduğunu anlamak için dudak okuma uzmanı olmaya gerek yok.
Zira oyuncular ağızlarını doldura doldura öyle küfürler savuruyorlar ki, tahmin etmemek imkansız.
Peki çözüm ne? Küfür esnasında ağızları ekran deyimiyle 'buzlamak'. Yani ağızlara biber yerine buz sürmek!
Bu arada otomobil logolarını, sigaraları, otobüs firmalarının isimlerini buzlatan RTÜK, ekranlardaki bu küfür resmigeçidine nasıl seyirci kalıyor, onu da anlamak zor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.