YÜKSEL AYTUĞ

Eski mayalar tutmaz oldu

Hani geçen hafta yazmıştım, 'Ekrandaki format kabızlığına eski müshil ilaçları' diye...
İflas eden bakkal misali eski veresiye defterlerini karıştırmayı seçen sektör yöneticileri, bir dönem tutmuş dizi ve program formatlarını temcit pilavı gibi ısıtıp ısıtıp önümüze koymaya başlamışlardı.
Ancak unuttukları bir şey var: Ekrandaki 'ikinci denemeler' genellikle başarısız olur. Hatırlatayım:
'Bir Demet Tiyatro'nun yıllar sonra denenen ikincisi tutmamıştı. Biz de atv'deki efsane 'Akademi Türkiye' yarışmasını Kanal 1'de tekrar etmeye kalkıp reyting hüsranı yaşamıştık. Yeni 'Dallas'ın ABD'de tutunamaması da uluslararası bir örnek oluşturmuştu. Şimdilerde 'Çocuklar Duymasın' sallanıp duruyor. 'Yemekteyiz', tv8 ekranlarında can çekişiyor.
Yeniden ısıtılan moda programları teker teker ekrandan elini ayağını çekiyor. Belli ki bilinçlenen seyirci, bir kere tadıp tükettiğini, bir daha ağzına sürmüyor.
Bu konudaki son örnek ise unutulmaz dizi 'Çiçek Taksi'nin ayak izlerine basarak yürüyen yeni dizi 'Dostlar Mahallesi'nin ilk bölümüyle Kanal D'ye büyük hüsran yaşatması oldu.
Mevlana'nın sözleri durumu özetlemeye yetiyor:
"Dünle beraber gitti cancağzım / Ne kadar söz varsa düne ait / Şimdi yeni şeyler söylemek lazım..."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.