YÜKSEL AYTUĞ

Bu kez alkışlar RTÜK’e

Bu sütunlarda RTÜK uygulamalarını sık sık eleştirdiğimi bilirsiniz. Ama yine iyi bilirsiniz ki, Radyo Televizyon Üst Kurulu'nun yaptığı iyi işler de yine bu sütunlarda takdir görür.
Bugün sıra yine takdir cümlelerinde.
Geçenlerde çocuk kanallarındaki reklam bombardımanının minikler ve onların ebeveynleri üzerindeki olumsuz etkilerini yazmaya çalışmıştım.
Benim odaklandığım konu, oyuncak reklamlarıydı.
RTÜK ise çok daha önemli bir yaraya parmak bastı. Çocuk kanallarında bolca tanıtılan abur cuburlarla ilgili reklamlara kısıtlama getirmek için önemli bir adım attı. Çikolata, cips, gofret, şekerleme, fast food v.s. gibi doktorlar tarafından çocuk beslenmesinde yeri olmadığı belirtilen ürünlerin reklamlarını yapan kanallar için önemli cezai yaptırımlar getirildi.
Bu kararı destekliyorum. Toplumumuz büyük bir hızla 'obezite uçurumuna' yuvarlanıyor. Bu büyük tehlikeye karşı mücadele ise çocuk yaşta başlatılmalı.
Ancak okul kantinlerinden temizlenen zararlı gıdaların çocuk kanallarında dakikalarca tanıtılması ve bebelerin iştahlarının gıdıklanması büyük bir garabetti. RTÜK'ü bu kararından dolayı kutluyorum. Ancak hangi ürünlerin çocuklar için zararlı olduğu konusu son derece gri bir nokta. Bunun da uzman bir kurul tarafından köşeleriyle belirlenmesine ihtiyaç var.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.