YÜKSEL AYTUĞ

Kupanın sıkıntısı ‘VAR’

Futbolda video-hakem uygulaması (VAR), Rusya'da başlayan Dünya Kupası ile resmiyet kazandı. Karşılaşmanın baştan sona kaydedildiği ve kare kare izlendiği bir merkez var, bu merkezin başında da bir hakem. Gol, penaltı, kırmızı kart gibi kritik ve tartışmalı pozisyonları izliyor ve kulaklık yardımıyla karşılaşmanın orta hakemini bilgilendiriyor. Orta hakem, gerekirse karşılaşmayı durdurup video hakeme başvurabiliyor. Görüntüler izlendikten sonra kesin karar açıklanıyor.
İlk bakışta futbol adaletinin sağlanması açısından yararlı bir uygulama gibi görünüyor ama izleyici açısından bir tereddüt ve tempo kaybına yol açıyor. Diyelim ki top kale çizgisini geçti. Tribündekiler ve sahadakiler gole sevinmeden ya da üzülmeden önce hakeme dikkat kesiliyorlar.
Çünkü karar her an iptal edilebilir. O bir anlık duraksama bile futbolun ruhuna sekte vuruyor, mücadelenin akıcılığını ve doğallığını gölgeliyor.
Rusya- Mısır karşılaşmasındaki ilk uygulamayı görüp maçı 'tereddütler içinde' geçirdikten sonra kesin kararımı verdim: 'Hakem hataları' da futbolun doğal bir parçasıdır. İnsani her özelliğimizi dijital teknolojiye emanet ederek 'robotlaşmak', bence cezalandırılması gereken yeni bir kusurlu hareket.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.