YÜKSEL AYTUĞ

‘Kullanışlı’ çocuklar ülkesi

Haberlerde izlediğim görüntüye inanamadım.
Niğde'de bunalıma giren bir baba, çalıştığı inşaatın en üst katına çıkıp intihara kalkışmıştı. Onu vazgeçirmek için türlü yollar deneyen polis, sonunda adamın 10 yaşındaki oğlunu olay yerine getirdi. Çocuk, megafonu eline alıp korkudan titreyen sesiyle babasına atlamaması için yalvarmaya başladı.
Uzun süre dil döken çocuk, sonunda babasını ikna etmeyi başardı.
Olay belki mutlu sonla noktalanmıştı ama o 10 yaşındaki çocuğun yaşadığı psikolojik travma ne olacak, o garibim, ruhuna yapışan o katrandan, gözlerinin önünden gitmeyecek o görüntüden nasıl kurtulacak diye düşündüm. Özel eğitimli psikologlar ya da emniyet teşkilatlarında bulunması gereken müzakereci polisler dururken, bir çocuğu bu iş için kullanmanın aymazlık olduğu fikrine kapıldım.
Ama sonra tekrar düşündüm.
Çocuk adına bu travmayı atlatmak, babasız büyümekten çok daha kolaydı.
Polisler 'son çare' olarak o çocuğu kullanmışlardı.
Yine de 'kullanışlı çocuklar ülkesi' olmaktan bir an önce kurtulmamız şart!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.