ELVAN DEMİRKAN

'Sosyal ağ' yılın filmi olabilir mi?

Sosyal paylaşım sitesi Facebook'un 500 milyon üyesi var. Acaba bu üyelerden kaç tanesi Mark Zuckerberg'in kim olduğunu biliyor? Zuckerberg, Harvard'da öğrenciyken, üniversitenin öğrencilerini internet sitesinde buluşturmak için Facebook'u kurmuştu. Site o kadar popüler oldu ki ilk gün 650 kişi üye oldu... Facebook, Zuckerberg'in bile hayal edemeyeceği çapta ve hızda büyümeye başladı. Önce diğer üniversitelere, ardından bütün dünyaya yayıldı. Facebook'un bugünkü değeri 25 milyar dolar!
EN GENÇ MİLYARDER
En az 500 milyon kişi benimle aynı fikirde olmayabilir ama Facebook insanların birbirleri ile iletişim kurabilmesi için yaratılmış bir site olsa bile ben hâlâ insanları birbirlerinden uzaklaştırdığına inanıyorum. Reality şovlar ne kadar gerçekse, Facebook arkadaşlıkları da o kadar gerçek gibi geliyor bana. Amerika'daki film kritiklerinin övgüler yağdırdığı yeni film 'Social Network'ü dün izledim. Facebook'u ister sevin, ister nefret edin, (duymamış olan yoktur herhalde) bu film, Facebook'u değil, 26 yaşında altı yıl gibi kısa bir sürede dünyanın en geç milyarderi olan Mark Zuckerberg'i anlatıyor. Film bu yönü ile ilgimi çekti. Bir de yönetmen 'West Wing'in zeki yaratıcısı Aaron Sorkin olunca izlemek şart oldu. Filmde Zuckerberg; soğuk, sevimsiz, uyumsuz ve hırsı yüzünden arkadaşını bile satan birisi olarak tanıtılıyor. Sonuçta hiç kimse ile 'şahsi' iletişim kuramayan bir genç, ancak internetin koyduğu mesafe ile dünya ile yüzeysel iletişim kuruyor. Facebook'a bir türlü ısınamayışımın sebebi de bu galiba.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.