ELVAN DEMİRKAN

İnsan mı, bilgisayar mı daha insan?

"İnsan gibi düşünen bilgisayar yapılabilir mi?" sorusunu ilk kez bilgisayar biliminin kurucularından, İngiliz matematikçi Alan Turing sormuş. Turing'in çalışmalarından yola çıkılarak, her yıl Loebner Prize adlı bir yarışma düzenleniyor. Dünyanın en ileri yapay zeka program yazılımları ile sıradan insanlar birbirleri ile kıyasıya yarışıyor.
İKNA EDEN KAZANIYOR
Amaç; bilimadamlarından oluşan bir paneli insan olduğuna inandırmak. Paneldekiler, bilgisayar ile yüz yüze gelmeden, yazışarak chat yapıyorlar. Beş dakika içinde hangisinin insan, hangisinin bilgisayar olduğunu anlamak zorundalar. Paneli insan olduğuna en iyi ikna eden, yarışmayı kazanıyor. İSPAT
EDEMEYECEĞİZ
Bilgisayarlar insanlardan daha fazla bilgiye sahip olabilir ama katılanları inandırmakta en zorlandıkları yer neymiş biliyor musunuz? İnsan olmanın getirdiği en basit şeyler. Karşılıklı sohbet etmek veya dedikodu yapmak gibi... Artık doğallığını kaybeden bir dünyada, bizler de gittikçe mekanikleştiğimizden, yakında insan olduğumuzu ispat edecek yol bulamayacağız bu gidişle...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.