Sahnede çirkinleşmekten rahatsızlık duymuyorum
Uğur Uludağ'ın yazıp yönettiği komedi oyunu 'NecmiQ'nun başrol oyuncuları Eylem Şenkal ve Hakan Bilgin, oyunu ve rollerini anlattı. Kadın-erkek ilişkisi üzerinden pek çok konuya gönderme yapan oyunda Bilgin, çapkın arkeolog 'Kerem'i, Eylem Şenkal ise 'Kerem'in hayatına giren kadınları oynuyor ve beş farklı karaktere bürünüyor. İşte ikilinin anlattıkları...
HAKAN BİLGİN: Evet, biz Uğur'la (Uludağ) 20 yıldır yakın arkadaşız. Bir süredir Amerika'daydı. Yine bir süreliğine İstanbul'a gelince de bu fırsatı değerlendirelim istedik. "Eski işlerden, iki kişilik oyunlardan birini oynayalım" dedi. Ben de "Madem geldin, vaktin de var. Yeni bir şey yaz" dedim. O da itiraz etmeden yazdı. Oyun yazılırken, provalara başladık.
EYLEM ŞENKAL: Ben de uzun zamandır E.S.E.K. oyunlarını takip eden biri olarak Uğur'a baskı yaptım.
H.B.: Evet, beraber çok kez sunuculuk yaptık. Çok ortak dostumuz var. Eylem, iyi kızdır. İyiler birbirlerini bulur, bulunca da bir şeyler üretmek isterler.
E.Ş.: Tanışıyorduk ama kendisiyle ilk kez aynı sahneyi paylaşıyorum. Hakan Bilgin gibi deneyimli bir isimle karşılıklı oynama onurunu yaşıyorum.
ALGI YÖNETİMİ YAPIYORUM
E.Ş.: Hayır, zorlanmadım. Açıkçası çok da keyif aldım. Oyuna başlarken Uğur, "Eylem, bunu yapamamış, becerememiş desinler istiyorum" dedi. Hakikaten de onu aldı. 'Tutku'yu görünce seyirci öyle düşündü ama sonra 'Saadet', 'Arzu' ve 'NecmiQ' çıkınca durum değişiyor. Benimle ilgili bir önyargı var ya...
E.Ş.: Aslında artık umrumda bile değil. Ben bu işe Best Model olarak başladım. O da yaptığım işlerden biriydi ama ben yaptığım her işin hakkını vermeye çalıştım. Modellik geçmişim var, sporculuk geçmişim var. Hepsinin de arkasındayım. Tiyatro, ömrü hayatım boyunca vardı. Ben 80-90 yaşıma kadar bu işi yapmak istiyorum.
E.Ş.: Çok teklif geliyor ama artık model kimliğimle anılmak istemediğim ve oyunculuk yönümün öne çıkmasını istediğim için defilelere çıkmıyorum. O algıyı yıkmaya çalışıyorum. Algı yönetimi yapıyorum.
H.B.: Oyunda hiç güzel değil; maymuna dönüyor.
E.Ş.: Ben oraya Eylem olarak çıkmıyorum. Kendi kimliğimi dışarıda bırakabiliyorum. Oynadığım rolün hakkını vermeye çalışıyorum. Çirkin bir kızsa çirkinleşmek lazım. Bundan bir rahatsızlık duymam. Aksine, ne kadar çirkin olunması gerekiyorsa olurum. Yetenek olmadan sadece güzel diye bir insan sahneye çıkarılır mı? Benden çok daha güzel kadınlar var.
H.B.: Sırf güzellikle olmaz zaten. Biz onu sahnede de seyrettik. Beğenmesek, bu oyunda olmazdı. Bize gelen seyirci, Eylem'in güzelliği yüzünden gelmiyor; Eylem Şenkal'ı izlemeye geliyor. İkisi çok farklı. Tıpkı Hakan Bilgin'in karizmasına gelen olmadığı gibi.
'KEREM' SERSERİ BİR ROL
H.B.: Ben bugüne kadar hep mazlum, acınan, terk edilmiş adamları oynadım ama bu oyundaki 'Kerem' biraz daha serseri ve karizmatik. Kızları harcayan bir tip. Kadınlar nedense bu tipleri daha çok seviyor.
H.B.: Ben hayatım boyunca komedi oynadım. Televizyonda karizmatik adamı oynama ihtimalim zaten yok. 12 rolden 10 tanesi esas oğlanın kankası, komik adam rolüydü. Seyirci beni rolde görünce biraz şaşırdı ama sevdi. Sahne, benim en mutlu olduğum yer. 300 kişi gelmiş, onları mutlu etme görevi verilmiş. Bunu sağlayabilmek için olabildiğince duru ve doğal olmak gerekir. En kaygılandığım şey samimiyetsizliktir.
H.B.: Hayır, hiç duymadım. Tiyatroda yıllardır başrol oynuyorum ama televizyon başka bir şey; orada ticaret yapıyorlar. Hiç öyle bir şey beklemedim. Ben tiyatro yapabildiğim sürece televizyonda ekmeğimi çıkarayım yeterli.
H.B.: Oynadığım her rolün içinde Hakan vardır. Bizler birer anlatıcıyız. Onu ne kadar samimi anlatırsak, o kadar keyifli olur. Ama buradaki 'Kerem', benim hayatımda olan biri değil. Ben hiçbir kadına 'Kerem'in davrandığı gibi davranmadım.
'RECEP İVEDİK' SAYESİNDE 300 FİLM DESTEK ALDI
H.B.: 'Yılan Hikayesi' ve 'Aşkım Aşkım' dizileri, 'Recep İvedik' filmi...
H.B.: Şahan Gökbakar, Bilkent Üniversitesi Tiyatro Bölümü'nü dereceyle bitirmiş bir tiyatro oyuncusudur. İnsanları eğlendirme felsefesiyle yola çıkıp 'Recep İvedik' filmini yapmış ve gişe rekoru kırmış. Bunun sinema olup olmadığını eleştirenlerin gerçekten sinemacı olması gerektiğini düşünüyorum. İki film seyredip, bir yerlerde yazanların ahkam kesmesi bana manalı gelmiyor. Onların da köşe yazarlığını, film eleştirmenliğini ben tartışırım.
H.B.: Evet, bizim memleketimizde biri yukarı çıktığı zaman onu aşağı çekmeye çalışıyoruz. Şahan'ın Türk sinemasında yaptığı filmlerden elde edilen gelirlerle, devlet yaklaşık 300 filme destek sağladı. Acımasız olmayalım.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.