Ezanla başlayan Shakespeare oyunu
DEKORLAR GÖZE ÇARPIYOR
Oyuncuların, Müşfik Kenter Sahnesi'nin tamamını kapsayan giriş çıkışları ve sahne arasında Tolga Çebi imzalı hareketli müzik eşliğinde dekor değişimine yardım edip akışa katkı sağlaması; oyunun en önemli detayı olarak göze çarptı. Önde oturan seyirciler zaman zaman arka tarafa giden oyuncuları takip etmekte zorlansa da özellikle oyuncuların; koridorlardan koşturup seyircilerin arasında da oynamaları, oyuna dinamizm katıyor. Yönetmenin bu şekilde bir trafik sağlamasında işini kolaylaştıran en önemli unsur ise dekor. Kerem Çetinel'in yaptığı derinlikli dekor, oyunculara hareket imkanı tanıyor. Şeffaf ve aynalı yapısıyla sahne arkasına giden oyuncuyu takip etme imkanı veren dekor tasarımı göze çok hoş gelmesinin yanı sıra oyuna da büyük katkı sağlıyor. Supple, Shakespeare'in Efes'te geçen öyküsüne yerellik katarak, oyuna ezan sesiyle başlıyor. Dinlerin ve insanların kardeşliğine, barışa ve bir arada yaşama kültürüne vurgu yapmak için oyunda ezan sesi ile birlikte çan sesi de kullanılıyor. Oyunda geçen kilise, manastır unsurları ve rahibe karakteri de aynı amaca hizmet ediyor.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.