MERT VİDİNLİ

2016’nin sözcüğü zenofobi

Geçen yılın sözcüğü 'emoji'ydi...
Bu seneninki ise Zenofobi. Dictionary. com her sene onbinlerce insanın merak ederek araştırdığı kelimeleri, yılın kelimesi olarak seçiyor. Bu senenin de en çok merak edilen kelimesi zenofobi olmuş. Zenofobi; yabancı korkusu, yani kişinin yabancılardan ya da bir şekilde kendisinden farklı olan insanlardan korkması demek. Değişik olanın tehlikeli olduğu düşüncesiyle oluşan bir korku. 2016'ya damgasını vuran bu kelime; Suriyeli mültecilerle ne yapılacağı üzerine çıkan tartışmalar, ABD başkanlık seçimleri, ırkçı polis saldırıları ve hatta cinsiyet ayrımcılığı tartışmaları sırasında yayılan korkunun yansıması olarak türemiş. Bu kelimenin doğmasının sebepleri dışında şöyle bir düşünün; yaşadığımız mahallede bile yabancı birileri etrafımızda dolanıyorsa korkuyla bakıyor, gittiğimiz mekanlarda hiç alışık olmadığımız birileri etrafımızı sardıysa masayı değiştiriyoruz. Daha güvenli, daha tanıdık insanların olduğu yerlerde sosyalleşmek istiyoruz.
İşler böyle olunca; 2016, korkunun yılı olmuş. Bakalım 2017'de bizi neler bekliyor...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.