MERT VİDİNLİ

Duygularımız da dijitalleşti

Çok eski değil, daha birkaç yıl önce dijital dünyanın rüzgarına bu kadar kapılmamışken, üzücü haberleri televizyon ve gazetelerden öğrenirdik ya da fısıltı gazetesiyle kulağımıza gelirdi. Üzülürdük, gözyaşı dökerdik, hislerimiz daha organikti değil mi?
Ama son dönemde o kadar kapıldık ki Instagram rüzgarına, İbrahim Erkal'ın ölüm haberinin ardından sosyal medyada yapılan paylaşımları görünce, bu durumu genel hatlarıyla değerlendirmek istedim.
Aslında bu halimize uzun zamandır çok şaşırıyorum. Üzücü bir haber aldığımızda sosyal medyada yaşanan akış şöyle oluyor: Kayıpla ve üzücü durumla ilgili bir fotoğraf paylaşıyorsun.
Fotoğrafın altına 'Mekanı cennet olsun' gibi bir not düşüyorsun. Yanına hashtag'li bir not daha... Üzgün emojiler art arda sıralanıyor... Fotoğrafa yüzlerce yorum ve beğeni geliyor. (İşte o beğeniyi hiç anlamıyorum. Ne oldu şimdi; kaybedilen kişi için gereğini yapmış mı olduk?) Duygularımızın dijitalleştiği apaçık ortada; hisler gelip geçici...
Şimdi birkaç saat sonra başka bir fotoğraf paylaşabilirsin. Ne de olsa bu da unutuldu değil mi? Vah halimize...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.