MERT VİDİNLİ

Boomerang jenerasyonu

Geçenlerde ünlü bir psikolog arkadaşımla sohbet ederken, kendisinden randevu alan gençlerin profilinden söz etti. "Hepsinde aynı psikolojik vaka; rutinin bir parçası olduk, sürekli aynı şeyleri tekrarlıyoruz" dedi.
"Peki bizim gibiler için bir tanımın var mı doktorum?" diye sordum. 'Boomerang jenerasyonu!' Tıpkı Instagram'daki Boomerang uygulaması gibi; sürekli aynı hareket, bam bam bam! Peki bu jenerasyonun özellikleri ne?
BİRBİRİNİN KOPYASI
1- Yemek veya dans etmek için aynı yerlere gidiyor, farklı mekanlar kefşetseler bile alışkanlıklarından vazgeçemiyorlar.
2- Hep aynı tatil noktalarını tercih ediyorlar; hiçbiri risk alıp başka şehirleri veya ülkeleri denemiyor.
3- Sevgili olarak aynı prototipteki adamları ya da kadınları seçiyorlar. Sonra da kafalarını hep taşa vuruyorlar. Karşısındaki kişi tipi değilse bile, bir örnek olma kafası yüzünden yanlış kişilere yönelebiliyorlar.
4- Benzer meslek gruplarında çalışıyorlar; risk alıp başka işler denemiyorlar.
5- Hobileri de birbirine benziyor. Popüler olan ne varsa onu uygulamaya çalışıyorlar.
SOSYAL MEDYA ETKİSİ
6- İmajlarını, tavırlarını sosyal medya belirliyor. En yakın arkadaşın ne yapıyorsa, sen de öyle hareket ediyorsun.
Peki neden birbirimizin tekrarıyız?
Ortam baskısı, şartlar, trendler... Sonuçta herkes Boomerang jenerasyonunun bir parçası oluyor; kimse kendisi gibi olamıyor.
Bunlar hep teknolojinin bize yaptıkları...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.