OKAN CAN YANTIR

El yazısı alışkanlığı

Geçen gün bir aile dostumuzun yüksek lisans başvurusu yapacak kızı; öğrenci işlerinden istenen dilekçeyi yazamayınca babasını arıyor ve telefonda, hayatının ilk dilekçe yazma dersini alıyor.
KALEM-KAĞIT YOK!
Aynı günün akşamı, internet sitelerine kağıt ve kalemle yazmanın, artık hayatımızdan hızla çıktığıyla ilgili bir haber düştü.
Hatta, 18-35 yaş arasındakilerin, not almak ve karalamak dışında yılda ortalama olarak sadece iki kez kağıt ve kalem kullandığı bile tespit edilmiş.
İş yerlerinde, bilgisayarların yanlarındaki not kağıtları da yavaş yavaş hayatımızdan çıkıyormuş.
Türk eğitim sistemi, karakterli yazı yazmayı öğretmez maalesef.Bu yüzden Türk genci, önüne anı defteri kondu mu ecel terleri döker.
Çoğumuzun el yazısı dandiktir çünkü... Oysa gelişmiş ülkelerde okuma-yazmayla beraber, karakterli el yazısı yazmayı da öğretirler.
YAZI TARİH OLACAK!
Hâlâ kağıttan, kalem satın almaktan, o kalemleri teker teker açmaktan zevk alan kalmış mıdır bilmiyorum ama bu hızla devam edersek; 50 yıla insanoğlunun yazı yazma alışkanlığını yitireceği senaryoları daha bir inanılası olmaya başlıyor...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.