OKAN CAN YANTIR

Aman ellere dikkat

Geçen günlerde Vatan gazetesinde bir haber gözüme çarptı. ABD'li bilim adamları tırnak yeme alışkanlığını, obsesif kompülsif bozukluk olarak sınıflandırmayı düşünüyormuş.
Tırnak yeme alışkanlığı; cins, yaş, statü gibi özelliklerden bağımsız olarak, herkeste görülebilen bir durum.
İstatistikler; çocukların yüzde 40'ı, ergenlerin yüzde 35'i ve yetişkinlerin yüzde 30'unun bu davranışı sergilediğini gösteriyor. Hayatının bir bölümünde tırnak yiyip bırakanların oranı ise yüzde 10.
TIRNAK YİYEN ÜNLÜLER VAR

Alışkanlığın obsesif kompülsif olarak sınıflandırılması, yeni tedavi yöntemlerini mümkün kılacağından, yararlı olabilir gibi görünüyor. Çünkü bu davranışı sergileyenlerin çoğu, dışarıdan çirkin göründüklerini ama yine de yapmaya devam ettiklerini söylüyor. Üstelik bunu söyleyenler arasında ünlüler dünyasından isimler var. Kimler mi?
Basketbolun son dönemlerdeki en popüler ismi Le Bron James mesela...
Güzelliğiyle aklımızı başımızda alan Eva Mendes...
'Yüzüklerin Efendisi'nden tanıdığımız Elijah Wood...
Liste bu şekilde uzayıp gidiyor...
Siz siz olun elinizi ağzınıza götürmeden önce iki kere düşünün.
İşin sonunda artık hastalıklı sayılmak da var...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.