PROF. DR. MEHMET ÖZ

'Dikkatsizlik körlüğü' için bir kadeh yeterli!

Bir kokteyl içtikten hemen sonra direksiyon başına geçebileceğinizi mi düşünüyorsunuz? O kadar da çabuk değil! Bir kadeh içki içen bir gruba bir video seyrettirilmiş ve basketbolcuları saymaları istenmiş. Yüzde 82'si oyuncuların arasındaki goril kostümlü adamı fark edememiş! Ayık insanlar bu tüylü primatı daha çabuk görmüş.

Geyik miydi hayatım?
Yolda giderken bir köpeği, çocuğu, bisikletli bir adamı ya da bozulmuş arabayı görme ihtimalinin yüzde 82 zayıf olduğunu bildiğiniz bir sürücünün arabasına biner misiniz? Hiçbirimiz binmeyiz. Çok az miktar alkol bile 'dikkatsizlik körlüğü' adı verilen durumun ortaya çıkmasına yol açıyor. Bu da, başka bir şeye bakarken (yol işareti gibi) çok bariz olan bir şeyi gözden kaçırmanıza neden oluyor. (Yoldaki bir geyik miydi hayatım?) Ve en korkulu bölüm: Yetişkinlerin yarısı, ayıkken bile görüş alanlarındaki büyük objeleri gözden kaçırabiliyor. Bir başka ifadeyle, insan zihni aynı anda birden fazla detaya dikkat edebilir.
Gözden kaçırılıyor
Ancak, belirli bir şeye odaklanmışsanız diğerlerini gözden kaçırmanız işten bile değildir. Bu duruma bir de alkolü eklerseniz, daha büyük bir probleminiz var demektir. (Çok az miktarda bile olsa...) Basketbol oyuncuları arasındaki gorili fark etmeyen insanların kadında sadece yüzde 0.04 oranında alkol varmış. Üstelik bu oran, birçok eyaletteki yüzde 0.08'lik yasal sınırın altında. Özet olarak; araba kullanıyorsanız bir kadeh margarita içtiğinizde, otomobilin anahtarlarını maden suyu içen arkadaşınıza verin!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.