ÖZLEM YILMAZ KÜÇÜK

Döpiyes ve Tayyör geri dönüyor

Çok uzun zamandır döpiyes ve tayyör kelimesini duymadığınıza eminim. Fakat birçok lüks markanın 2018 ilkbahar/yaz koleksiyonları arasında bu ikiliyi görmeye başladık. Fransızca'dan gelen tayyör ve döpiyes, ceket- etek takım anlamında kullanılıyor. Ancak, döpiyesin parçası olan ceketin içine bir şey giyilmezken, tayyörün giyiliyor. Yani tayyör, üç parçadan oluşuyor.
Son birkaç dönemdir, maskülen havadaki pantolon ve ceketler, gündüz ve gece olmak üzere her ortamda hayat kurtarırken; döpiyes ve tayyörler, bu takım arkadaşlarının bir adım önüne geçiyor. Aman yanlış anlaşılmasın! Ceket- pantolonlar, trend listesinden düşmüyor, yalnızca yerini bir başka takıma kaptırıyor. İşin içine eteklerin girmesiyle biraz daha feminen bir duruş sergileyen döpiyes ve tayyörlerin ceketlerinde yine maskülen formları görmeye devam ediyoruz.
Yani omuzları açıkta bırakan, maskülen kesimlerin romantik bileşenlerle harmanlandığı ceketler, kruvaze kesimli modellerle dolu bir sezon bekliyor sizi. Eski İstanbul hanımefendisi edasında bir duruş elde etmek için, yalnızca etek ve ceket takımları yeterli olmuyor tabii ki. Aksesuvarlar, saç ve makyajın dışında, biraz da vücut dilinizi iyi kullanmanız gerekiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.