AYŞE ÖZYILMAZEL

Kandırmacalı internet haberciliği

Gazetelerin internet sayfalarının 'tık' almak için yapmadıkları numara yok.
Pardon, bu numaraları yapan internet sayfaları değil; sayfanın kendi eli kolu yok ne de olsa.
Bunu yapanlar; editörler ve yöneticiler...
Sırf ilgi çeksin diye haberin başlığını çarpıtmak mı istersin, ana sayfaya koydukları fotoğrafla okuru yanıltıp heyecanlandırmak mı istersin; artık imkanlar ne verdiyse...
BİR ARDA HABERİ
Alın işte dün sabah 'Arda Turan Galatasaray'la anlaştı' diye bir haber vardı büyük bir gazetenin sitesinde. Yanında da Arda'nın fotoğrafı...
Şimdi bu habere tıklamayacak çok az insan vardır herhalde.
Ee ben de tıkladım tabii.
Ne çıktı dersiniz?
Hakan Şükür'ün attığı tweet. Yani yine kesinleşmemiş bilgi.
Bravo!
Bari ana sayfada haberin yanına, Arda Turan yerine Hakan Şükür'ün fotoğrafını koy be kardeşim.
28 KEZ TIKLA
Sağlık-güzellik haberleri de aynen böyle. Diyelim 'Göbek eritmede mucize meyve bulundu' diyor; merak ediyorsun, için gıcıklanıyor, giriyorsun.
Meyve taa 28'inci fotoğrafta.
Tıkla babam tıkla; 28 kere.
Sırf bu yüzden girmeyi kestiğim bir sürü site var. Yapmayın şunu, koymayın vatandaşı keriz yerine. Siz iyi haber sundukça, siz kolay okunur oldukça biz zaten sizi tıklarız canım.
Tık tık da tık tık!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.