AYŞE ÖZYILMAZEL

Bu ağızlar ne zaman bitecek?

'Esmer güzel', 'Sarışın kadın', 'Bir kadın', 'İsmi belirsiz kadın', 'Rus kadınlarla eğlendi', 'Sarışın bir kadınla konuşurken görüntülendi', 'Yanındaki esmer güzelle samimiyeti dikkatlerden kaçmadı', 'Dekolteli kadın', 'Yine aynı kadın', 'Seksi güzel', 'Bilmem kimin yenisi', 'Bilmem kimin eskisi'...
Her gün onlarca magazin haberinde geçiyor bunlar ve bu tip tanımlar...
'Sarışın kadın' eşittir basit kadın, eğlenilecek kadın, kaşı gözü oynayan kadın. 'Esmer güzel'; baştan çıkaran kadın. 'Seksi güzel', önüne gelenle oynaşmaya müsait, âlemci kadın.
Yenisi, eskisi muhabbeti zaten en fenası. Kadınlar adamların eskiyince atıp yenisini aldıkları malları çünkü. 'Rus kadın' demekse kafadan 'o...pu' muamelesi.
Algı bu yani! Alt metinler bu yani.
Ve bu haberleri yazanların, editleyenlerin, sayfalarına basan yöneticilerin içinde kadınlar var. Ve eminim hiçbiri yaptığının farkında değil, haber yazarken öğrendikleri kalıpları kullanıyorlar.
Ama biz önce hemcinslerimize, onların haklarına saygı duymazsak aynı hassasiyeti erkeklerden nasıl bekleyebiliriz.
Bu ağızların sonu gelsin artık!
Kızlar, önce biz birbirimiz için kurduğumuz cümlelere dikkat etmeliyiz değil mi?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.