AYŞE ÖZYILMAZEL

Beynin Mutluluk Ayarları

Başımıza gelen kötü olayları düşün düşün kopamıyoruz değil mi? Ve bu olayların mutlu anlarımızı, yaşadığımız güzellikleri gölgelemesine izin veriyoruz değil mi? Hoop eski bir kareyi alıp bugüne yapıştırıyor ve daha başlamadan iyilikleri kötüye çeviriveriyoruz değil mi? Ve bu hal sanki bizim elimizde değil de kaderimizmiş gibi değil mi? Aslında değil! Bütün bunlar zihnimizin bize oyunu. Peki, kötü şeyleri düşünmek, mutlu anları dibine kadar yaşamaktan ya da olumlu düşünmekten niçin daha kolay? Çünkü beynimiz iyilere kıyasla kötü tecrübelerden çok daha çabuk öğrenmeye programlı. Yani öyleymiş. Elime zihnimizin kötüye odaklı halini kırmak için formüller veren harika bir kitap geçti. Adı; 'Beynin Mutluluk Ayarları'. Yazarı, Rick Hanson. Okuyup altını çize çize kendimi eğitmeye çalışıyorum. Ne yalan söyleyeyim okuyunca; 'Tabii ya' deyip uygulamaya gelince köşeye sıkışıyorum. Mutluluğun, huzurun, iç sükunetinin, doyumun zor olduğu bir dönemde yaşarken size de bu sihirli kitabı tavsiye ediyorum. Bize kimsenin gelip 'mutluluğu' altın tepside sunacağı yok. İşin sırrı sadece bizde, beynimizde, alışkanlıklarımızda. 'Beynin Mutluluk Ayarları'na bir göz atın bence.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.