AYŞE ÖZYILMAZEL

Bir kare fotoğraf kaç dakika?

20? 30? 50? 100? Önce mekan bulunacak... Tamam mı? Tamamsa o zaman pozisyon alınacak. Pozisyonu almak yetmeeeez; doğru ışık yakalanacak.
Yakaladın mı, doğru ışık da yetmez, türlü türlü pozlar verilecek.
Selfie'si ayrı, arkadaşa çektirilen fotoğrafları ayrı emek.
Sabırsızlık yok, yanarsın. Deneyecek, deneyecek ve bir daha deneyeceksin.
O like'ları kapanlar senden daha iyi değil; sadece daha sabırlı, özenli, azimli. Sonra tüm o çektiğin/çektirdiğin fotoğraflar arasından en güzelini seçeceksin.
O zaman sırada ne var? Tabii ki fotoşop'lar! Burun incelteni var, bacak uzatanı var, sivilce kapatanı var, diş beyazlatanı var. Bitti mi? Ay saçmalama biter mi; renk ayarı, filtresi, ortamı, draması, kirakira'sı, vinyeti derken, emek üstüne emek vereceksin.
Siz bir kare Instagram fotoğrafı kolay mı çıkıyor zannediyorsunuz?
Dakikalarınızı, saatlerinizi alıyor. Bir ürünmüşsün gibi kendinle oynuyor, sanal da olsa en mükemmel halini yakalamanın hazzını hissediyorsun.
İnsan, 'Bu kadar emeği ve vakti başka şeye versem daha mutlu, başarılı ve dolu olurdum' diye düşünmeden edemiyor tabii. Ama o da geçip gidiyor. Asıl mesele şu; kaç like almışım ve beni kimler like'lamış...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.