PELİN KAYA

Sosyal medya sahtekarlığı

Tüm hafta boyunca sizlerden yüzlerce e-posta aldım. Konu, dünyaca ünlü marka Chanel'in Türkiye'deki 80'inci yılına özel başlattığı kampanyaydı. Normal satış fiyatı toplamda 1.890 TL olan parfüm, eşarp ve broş bu yıla özel 189 TL'ye satılıyormuş! Hayali bile imkansız olan bir kampanyanın doğruluğunu teyit etmek için atılan mesajları üşenmedim, tek tek cevapladım. Cevaplamadan da Chanel Türkiye'den tanıdığım birkaç kişiyi aradım. Onlar da o kadar şaşkınlardı ki... Buradan da sizleri uyarmak istedim.
Marka, Türkiye için herhangi bir sayfa açmadı. Açılan sayfa sahte. Markanın böyle bir kampanyası yok. Zaten üçünün toplamının 1.890 TL olması bile imkansız, çok daha fazladır. Ayrıca marka, kozmetikte asla indirime girmeyen sayılı markalardandır. Etrafta markanın Türkiye şubesinden olduğu iddia edilen bir ismin mesajları dolaşıyor. Böyle bir isim, Türkiye ofiste çalışmıyor. Tabii doğal olarak 189 TL'ye aldıklarınızın orijinal olduğunu da düşünmeyin. Marka ise yasal işlemleri başlatmış. Bu yazımı teslim ederken marka, sahte Instagram hesabını yasal yolla kapattırmıştı. Siz siz olun, böyle sosyal medya sahtekarlarına karşı uyanık olun!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.