PELİN KAYA

Yüksek saatçiliğin kalbinde 4 gün

Richemont grubunun davetlisi olarak dört günlüğüne İsviçre'nin Cenevre şehrinde düzenlenen dünyanın en önemli saat fuarı SIHH'ye katıldım. Yani, 'Yüksek saatçilik' olarak anılan Salon International de la Haute Horlagerie fuarı...
Burası; saatin mücevherle buluştuğu, teknik özellikleriyle taçlandırıldığı, son noktayı da en üst düzey teknoloji ve işçiliğin koyduğu bir devler arenası. Markaların en yeni koleksiyonları ilk kez bu fuarda sergileniyor.
Etkinliğe, sadece dünya basını ve mümessiller katılabiliyor.
Tüm saat trendlerinin çıkışı ve dünyaya yayılışı, medya ve buyer'lar aracılığıyla burada başlıyor.
Gerçi ben bu organizasyona, fuardan çok sergi demeyi daha doğru buldum. Ziyaretçilerin her ihtiyacının en ince detayına kadar düşünüldüğü, uzun kuyrukların ve kargaşanın olmadığı, her şeyin sakin, yavaş, hatta rahatsız edici bir dinginlikte işlediği kusursuz bir organizasyon...
DÜNYA STARLARI ORADAYDI
Biraz fuar alanı hakkında da bilgi vereyim...45 bin metrekarelik alanda her marka kendi bölgesine sahip. Bölge derken, stand tarzı bir yer gelmesin aklınıza.
Binlerce metrekare içinde yeni koleksiyonun konsept sunumu, toplantı salonları ve röportaj bölümlerinin yer aldığı devasa bir alandan bahsediyorum.
Binlerce ziyaretçinin yiyecek/içecek ihtiyacı, insanın damak zevkini okşayan bir mönüyle gideriliyor.
Otobüslerle tüm otellere özel servisler düzenleniyor.
Trafiğin olmadığı şehirde, merkezden en çok 10 dakikada fuar alanına varıyorsunuz. Markalar, dünyanın birçok bölgesinden gelen basını 30 kişilik gruplara ayırarak belirlenmiş saatlerde sunum yapıyor. Her sunumun sonunda, bilgisi verilen koleksiyonun belli başlı parçaları basının karşısına çıkarılıyor.
Binlerce, hatta milyonlarca dolar değerindeki saatler deneniyor, fotoğraflanıyor ve inceleniyor. Fuar; bazı markaların akşam yemekleri, partileri ve galalarıyla sosyal açıdan da zengin.
Marka elçileri, Hollywood'un ünlü isimleri olunca, gün içinde fuar alanını ziyaret edenler de oluyor. Şanslıysanız, her an büyük bir starı görebilirsiniz. Ya da benim gibi şanssızsanız, Piaget'in marka elçisi Ryan Reynolds'ı beş dakika farkla kaçırabilirsiniz! Fuarda en beğendiğim marka ve modellere gelince...
Hemen uyarayım; yazımın devamı bol bol sıfır içerir!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.