PELİN KAYA

Moda devleri de kopyacılığın esiri

Son Paris Moda Haftası; esinlenmeler ve kendini tekrar etmelerle geçti desem abartmış olmam. Haftanın en merak edilen defilesi, hiç kuşkusuz ki, Celine markasıyla Hedi Slimane'in sunacağı ilk koleksiyondu. Çalıştığı her markaya köklü değişiklikler yaşatmasıyla bilinen Slimane, Celine'de de aynı metodu uygulayarak markanın 'e'sinin üzerindeki aksan işaretini atıverdi. Tıpkı ikonik Yves Saint Laurent'den Yves'i atması gibi... Bu, büyük tepkiyle karşılansa da henüz koleksiyon görülmemişti, o yüzden eleştiriler kıvamındaydı.
Lakin Slimane'in Celine'deki ilk koleksiyonu skandal denecek kadar başarısız bulundu.
Celine'in minimal ruhuna ters gelen koleksiyon, Slimane'in Saint Laurent'deyken yarattığı glam rock tarzdaki koleksiyonun devamıydı.
'Balmain'in harika çocuğu' diye lanse edilen Olivier Rousteing de kopyacılığı alışkanlık haline getirdi. Rousteing; 2015 yaz koleksiyonunda, Alexander McQueen'in baş tasarımcısı olduğu Givenchy'nin 1997 tarihli koleksiyonundan bir tulumu bire bir kopyalamıştı.
Hiç ders almayan Rousteing, üç yıl sonra bu kez Thierry Mugler'i kopyaladı. Hem de bir değil, üç-dört parça, açık şekilde Mugler'den alıntıydı. Thierry Mugler, sosyal medyada dalga geçerek kopyacılığı ifşa etti.
Bu tıkanmışlığı ve kopyacılığı, dünyanın en büyük modaevlerinde bile görüyorsak, kendini tasarımcı sanan terzilerimizi eleştirmek giderek zorlaşıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.