PELİN KAYA

Moda devine Çin halkından linç kampanyası

Şu ara moda dünyasının devlerinden Dolce&Gabbana, en zor günlerini yaşıyor. Çin'in Şangay şehrinde düzenlenecek olan Dolce&Gabbana defilesi öncesi modaevinin yayınladığı bir video, Çin halkını kızdırdı. Videoda Çinli bir kız, geleneksel çubuklarıyla Sicilya yemeğini yemeğe çalışıyor ama başaramıyor. Çekimin alaycı bir konseptte yapılması da tepki çekti. Ama en büyük kıyamet Stefano Gabbana'nın, Instagram'da @diet_prada sayfasının ortaya çıkardığı özel mesajlarında, Çin halkına karşı kullandığı ırkçı sözleriyle koptu. Şimdiye kadar sosyal medyada bir modaevine karşı görülmemiş bir linç kampanyası başlatıldı. Çinli mankenler defileye çıkmama kararı aldı. Markanın ürünleri yakılmaya başlandı. Gabbana "Hesabım hacklendi, o mesajları ben yazmadım" dese de kimse inanmadı. Sonuç; defile iptal oldu, marka, en büyük pazarı Uzakdoğu'da büyük yara aldı. Böylelikle toplumların kültürel değerlerine saygı duyulması dersini Gabbana'nın hatasıyla bir kez daha anlamış olduk. Tabii bir de sosyal medyanın gücünü.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.