MEVLÜT TEZEL

Japonya'da gömlek krizi

Resimdeki gömleği giyip bir iş başvurusuna ya da kız istemeye gittiğinizi hayal edin. Pek fazla şansınız olmaz değil mi? Peki, bu gömleği giyen kişi kim? Japonya Başbakanı Yukio Hatoyamas... Yukio Amca dünyanın en güçlü 100 insanı arasında gösteriliyor ama halkı berbat giyindiği için onunla dalga geçiyor. Sadece kötü giyim tarzıyla değil, hobileri, gittiği restoranlar ve sıradan yaşam tarzıyla sürekli eleştirilen Yukio Amca'nın giydiği bu son gömlek bardağı taşıran damla oldu. Anketlerdeki düşüşü iyice arttı. Bir Japon gazetesinde yer alan yorum durumu daha iyi özetliyor aslında: "Bu gömlek 80'li, 90'lı yıllardan kalma. Hatoyamas'ın yaşam felsefesi ve fikirleri çok eski ve demode. Japonya böyle bir Başbakan ile ekonomik krizin üstesinden gelemez." Yukio Amca'nın icraatları hakkında pek fikir sahibi değilim ama sadece yaşam stili yüzünden bile bu kadar çok eleştiri alması, kafa patlatılması gereken bir konu gibi geldi bana. Gelişmiş ülkelerdeki insanlar artık kendilerini yöneten siyasi liderlerin sadece politikalarına bakmıyor, yaşam tarzlarına ve imajlarına da dikkat ediyor. Liderlerin medyaya yansıyan portreleri çok önemli. Putin boşuna Indiana Jones tadında 'macera adamı' portresi çizmiyor. Ancak gidilen nokta bir açıdan da tehlikeli gözüküyor. Gün gelecek insanlar sadece liderlerin imajlarına oy verecek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.