MEVLÜT TEZEL

'Eyyvah Eyvah 2' 'Recep İvedik 2'yi geçti

Türkiye'de tüm zamanların en çok izlenen filmini, 4 milyon 333 bin 116 izleyici sayısıyla 'Recep İvedik 2' kabul ediyoruz ama hasılat bazında 'Eyyvah Eyvah 2' öne geçti, kimsenin haberi yok! Ata Demirer'in müthiş komedisinin şu anki toplam gişe hasılatı; 36 milyon 110 bin lira. Oysa 'Recep İvedik 2', 33 milyon 493 bin lira hasılat yaptı. Bu arada başta ABD olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde hazırlanan box office listelerinde, gişe hasılatı değerlendirmeye alınır. Bizde ve birkaç Avrupa ülkesinde ise izleyici sayısı dikkate alınıyor. Ama bunda enflasyonun da etkisi var!
REKOR ATA'NIN...
Enflasyondan bahsetmişken bir ayrıntıyı da paylaşmak isterim. Bilet fiyatlarının da ortalamasını aldım. 'Recep İvedik 2', 2009'da gösterimdeyken, Türkiye'de biletlerin ortalama fiyatı 7.73 liraydı. Şimdi ise 9.35 lira. Yani 'Eyvah Eyyvah 2'nin, 'Recep İvedik 2'den az izlenmesine rağmen tüm zamanların en çok hasılat elde eden yapımı olmasını bilet fiyatlarındaki farka bağlayabiliriz. Ancak box office listelerinde önemli olan; elde edilen son hasılattır. Yani bilet fiyatları, enflasyon oranı hesaba katılmaz. Eğer en çok kâr eden filmi bulmak istiyorsanız; enflasyon farkını, bütçeyi vs. hesaba katarsınız. Özetle 'Eyyvah Eyvah 2'yi Türkiye'de tüm zamanların en çok hasılat yapan filmi ilan ediyorum. Hollywood kriterlerine göre de rekor 'Eyyvah Eyvah 2'nindir! Aslında 'Eyyvah Eyvah 2'nin daha vizyona girdiği ilk hafta korsanı çıkmasa, her alanda 'Recep İvedik 2'yi geçerdi. Hem bu korsan DVD, Kültür Bakanlığı damgalı, kusursuz bir görüntüye sahip! Bu arada 'Eyyvah Eyvah 2'nin 355, 'Recep İvedik 2'nin ise 390 kopya ile vizyona girdiğini de hatırlatayım!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.