MEVLÜT TEZEL

11 aylık çocuğa gazoz içirin!

Epeyce bir süre 80'li yıllarla dalgamızı geçtik. Müziği, giyim tarzı, televizyon programları, sosyal hayatı vs. 80'lerin geyik muhabbetini yapmak keyifliydi.
80'lerin geyiğini tüketince, 90'lara yelken açtık. Türkiye'de pop müziğin patlayışı o döneme denk geliyordu ve haliyle malzeme çoktu. 90'ları da bitirince daha eskilere gideceğiz. Bu 'retro geyik' çılgınlığı çoğumuzun yaşamadığı yıllara kadar uzanacak gibi gözüküyor.
Mesela 50'li ve 60'lı yıllar kapısı henüz aralanmamış birer hazine aslında. Şu reklam afişlerine bakar mısınız? Mesela bir sigara markası ilanında "Yüzüne üfleyin, sizi nereye gitseniz takip eder" demiş. Şimdi en maganda erkekten bile bunu yapmasını beklemeyiz. Bir kravat markası da erkeklere "Ona (karısına, sevgilisine vs.) buranın erkekler dünyası olduğunu göster" gazını vermiş.
KADININ ADI YOK
Bir gazoz markası ise 11 aylık çocuğun gazoz içebileceğinden, hatta mamayla iyi gittiğinden bahsetmiş.
Ya şu yerde kaplan postu vazifesi gören kadına ne demeli? Reklam afişinde "Evde bir kızın olması güzel" sloganının altındaki metinde kadının bir silahla vurulmadığını, erkeğin giydiği pantolonun yarattığı güçle yere serildiğinden bahsediliyor. Korkunç! Kadın düşmanlığının boyutuna bakar mısınız? Üstelik bu afişler ABD'den.
Türkiye'de arşivcilik yaygın değil ama 50'li ve 60'lı yıllara dair bizde de çok daha vahim afişler olabilir. 60'ların geyiğini yapmadan önce araştırmak, hazırlanmak lazım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.