MEVLÜT TEZEL

Öleceğiniz yılı bilmek

İngiltere'de insanın ne zaman öleceğini ortaya çıkaran bir test geliştirilmiş. Test, insan ömrünü doğrudan etkilediği saptanan hücredeki 'telomerleri' hesaplıyormuş. Kişinin biyolojik yaşı ve ölüm tarihi ortaya çıkıyormuş.
Kan testinin fiyatını bile çıkarmışlar. Bu testi yaptırmak isteyen kişi, yakın bir gelecekte bin 200 liraya bu testi yaptırabilecekmiş. İngiliz gazetelerinden biri, bu testin haberini yaparken 'Kimse ölüm tarihini bilmek isteyecek kadar cesur değildir' ifadesini kullanmış.
Öleceği tarihi bilmek, insanı daha planlı, programlı yaşatır. Atıyorum 10 sene sonra öleceksem, ev sahibi olacağım diye kasmam ben mesela!
HAYATI İLGİNÇ KILAN NE?
Öte yandan ölmeden önce yapılacaklar listesi hazırlayıp dünyayı dolaşmak, yiyip, içip, çılgınlar gibi eğlenmek de bir süre sonra sıkıcı gelebilir.
Ee, bol bol eğlendin sonra?
Hayat sadece iyi vakit geçirmek değil ki; bir şeyler yapmak, bir şeyler üretip onlardan haz duymak da önemli.
Hayatı ilginç ve heyecanlı kılan belirsizlik ve yarının ne getireceğini bilememek değil mi?
Tabii, tüm bunlar tok karnına cepte para varken kurulacak hayaller. Geçim derdi, parasızlık ve gelecek kaygısı varken ölüm tarihini bilmek fazla bir anlam ifade etmez!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.