MEVLÜT TEZEL

Süper lig 20 takım olmalı

İngiltere, İtalya, İspanya ve Fransa liglerinde 20 takım yer alıyor. Türkiye; İsviçre ya da İskoçya değil, 81 ili olan çok büyük bir ülke. 18 takım bu büyüklüğe az.
Süper Lig'te Marmara bölgesinden altı takım varken; Ege, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri birer takımla temsil ediliyor. Bölgeler arası dengesizlik 20 takımla giderilir.
Futbol endüstrisi hızla gelişirken, Süper Lig'in sadece Marmara Bölgesi'ne hapsedilmesi; futbola hem rekabet, hem de ekonomik anlamda darbe vuruyor. Daha çok takım, daha çok maç; daha çok gelir demektir.
DİGİT ÜRK RAHATLAR
Hem takım sayısı az, hem de aynı Kasımpaşa ve İstanbul BŞB gibi seyircisi olmayan İstanbul takımları var. Karşıyaka, Göztepe, Adana Demirspor ve Diyarbakırspor gibi bir şehri temsil eden ve daha çok taraftarı olan takımlar ligde yer alsa; Süper Lig'in hem rekabeti, hem de heyecanı artar.
Spor Bakanı, Türkiye'nin farklı illerine yeni stadyumlar yapacak da ne olacak? O statlar boş kaldıktan sonra neye yarar? Alman gurbetçiler de olmasa, Milli Takım'ı kuramayacağız. Takım sayısı artarsa, daha çok Türk futbolcu yetişir.
Digitürk kalitesiz bir lige, Avrupa'daki birçok ülkeden daha çok para ödüyor. Daha çok takım, yayıncı kuruluşu da rahatlatır. Hem belki öğle maçları da çok oynanır, aileler daha çok maça gider vs. Fazla takımın faydaları saymakla bitmiyor.
Süper Lig, birçok milli maç ve devre aralarına rağmen Mayıs ayında bitiyor. 20 takım olması, ligin yoğunluğunu artırmaz! Takımlar zaten onlarca gereksiz hazırlık maçı oynuyor. Avrupa kupalarına artık eleme maçlarını geçmeden katılamıyoruz ve hep hüsran yaşıyoruz. Süper Lig'in erken başlaması, Avrupa kupalarındaki eleme maçlarına daha hazır çıkmamızı sağlar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.