MEVLÜT TEZEL

Şort: Bir memleket meselesi

Meral Tamer'in 'mini şort' eleştirisi memleket meselesi oldu. Elbette cenaze evine şortla gidilmemeli ama Meral Hanım'ın şortla markete bile gidilmesine karşı çıkması garip!
Benim dikkati çekmek istediğim nokta ise, bizdeki kılık- kıyafet polemiklerinde hep laik-anti laik kutuplaşmasının öne çıkması. Kurtulalım artık bu klişelerden.
Geçtiğimiz Ocak ayında İngiliz Kalp Vakfı'nın yaptırdığı bir araştırmaya katılan erkeklerin yüzde 50'si iş yerinde şortların, yüzde 41'i iç gösteren bluzların, yüzde 39'u ise mini eteğin yasaklanması gerektiğini söyledi. Erkeklerin gerekçesi; şort ve mini etek yüzünden dikkatlerinin dağılması.
Kadınların yüzde 52'si ise işe mini etekle gitmeyi profesyonelliğe aykırı buldu.
ABD'de New Jersey Belediyesi, turistlerin akın ettiği Wildwood sahilinde 'saggy pants' olarak adlandırılan düşük bel pantolonların giyilmesini daha yeni yasakladı.
İtalya'da Avezzano kentinin Vitrovio Pollione Lisesi'nde de kız öğrencilerin düşük belli pantolon giymeleri yasaklanmıştı. Gerekçe ise; erkek öğrencilerin dikkatinin dağılması.
Dünyada buna benzer daha bir sürü polemik ve yasak sıralayabiliriz. Aramızdaki fark ise onların bu tartışmaları dini ve siyasi boyutlarda ele almaması.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.