MEVLÜT TEZEL

'Dört Yonca' ve nostalji manyaklığı

20'nci Adana Altın Koza Film Festivali'nin açılışıyla ilgiyi haberlere yine Yeşilçam'ın 'dört yoncası'; Fatma Girik, Türkan Şoray, Filiz Akın ve Hülya Koçyiğit damgasını vurdu. Tamam, hepsi birer efsane, onların filmleriyle büyüdük vs. ama 'Yeşilçam'ın dört yoncası' güzellemelerinden gına gelmedi mi artık?
GEÇMİŞE ÖZLEM
Her sinema festivalinde ya da sinema etkinliğinde 'dört yonca'dan mı bahsedeceğiz? Yok mu sinema sektöründe yeni bir şey, ya da yeni versiyon dört yonca?
Bizde sürekli geçmişe özlem duymak, eskiyi yüceltmek, yüceltirken de şimdiki zamanı aşağılamak makbul. 'Dört yonca'yı yüceltirken yine yeni oyuncular aşağılandı, "Nerde eski oyuncular, nerde eski dostluklar, samimiyetler!" dendi. Geçmişe özlem duymak güzel, her insan duyar ama abartmanın alemi yok.
Hâlbuki bu yıl Altın Koza Film Festivali daha iddialı; yeni filmler arasında müthiş bir rekabetin yaşanması bekleniyor. Ama 'dört yonca' ile işin heyecanı kaçtı.
'Yine mi 'dört yonca?' diye geçirdik içimizden. Bundan sadece kazananlar haber olur, bir festivali daha 'Nerde o eski günler, eski yıldızlar' nidaları eşliğinde uğurlarız!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.