MEVLÜT TEZEL

Cem Yılmaz'ın garaj tespiti

Turkcell Teknoloji Zirvesi'ne katılan Cem Yılmaz, konuşmasının bir yerinde şu tespiti yapmış: "Bizim zamanımızda bilgisayar bize 'Please wait' dediği zaman heyecanlanıyorduk.
Biz joystick'le oynuyorduk, annebabamız üniversiteye hazırlandığımızı sanıyordu. Biz bunlarla uğraşırken, abimler garajlarda bugünkü teknolojileri yaratıyormuş.
Bizde niye bu garajlardan yok? Bizde kat otoparkı var."
Ah o Amerikan filmlerindeki garajlı evler!
70-80 metrekarelik evlerimizde, alt komşudan gelen kızartma kokularının içinde imrenerek izlerdik o evleri.
Mutfakları, bizim evlerin salonu kadar olurdu.
Ön bahçede baba çimleri biçer, arka bahçede çocuklar basket oynardı. Çocuk, babasıyla tartıştığında garaja inip gitarını çalar, kaykayını tamir ederdi.
Garaj da garajdı hani, İSPARK görse hemen işgal eder!
Garaj deyip geçmeyin; Cem Yılmaz yine müthiş bir tespit yapmış.
Google, Apple, HP, Amazon, Youtube gibi en değerli markalar, Amerikan evlerinin garajlarında kuruldu.
Kurucularının hepsi de üniversiteli, okumuş çocuklardı.
Yaratıcı fikirlerini hayata geçirmek için, sadece kira ödemeden takılacakları alanlara ihtiyaçları vardı; o da garajları oldu.
Bugün o garajlara, turistik turlar düzenleniyor. Yeni Amerikan rüyasının simgesi, o garajlar...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.