MEVLÜT TEZEL

İşte gerçek Barbie

ABD'li sanatçı Nickolay Lamm; bir Barbie bebek, ABD'deki ortalama kilo-boy endeksine göre 19 yaşında normal bir kızın ölçülerinde olsa nasıl olurdu diye düşünmüş.
Ve fotoğrafta gördüğünüz kendi Barbie bebeğini yapmış. Evet, balıketli bir kız gibi duruyor ama gerçekte Barbie bebeklerin olması gereken ortalama ölçü bu. Lamm bu çalışmasına 'Average is beautiful' diyor. Türkçe'ye 'Ortalama güzeldir' diye çevirebiliriz.
Dünyada her saniyede iki tane Barbie bebek satılıyor. Hepsi kusursuz vücut ölçülerine sahip. Genelde zayıf, ince belli, uzun bacaklılar...
Sussex Üniversitesi'nden Helga Dittmar, Developmental Psychology dergisinde yayımladığı araştırmasında; Barbie'lerin aşırı zayıf vücutlarıyla kız çocuklarının kendi vücutlarından hoşnutsuzluk duymalarına neden olduğunu belirtiyor.
Bu hoşnutsuzluk, çocuğun çok erken bir yaşta vücuduyla didişmesine ve anoreksia, bulimia gibi yeme bozukluklarına neden olabiliyormuş. Dittmar, dünyada her 100 bin kadından ancak bir tanesinin Barbie'lerle empoze edilen vücut formuna bürünebileceğini de ekliyor.
Elbette tek suçlu Barbie bebekler değil. Medya, diyet sektörü, şov dünyası vs.; normali değil, hayal edileni, kıskanılanı pazarlıyor. Pazarlamak zorunda çünkü bu sayede tüketim artışı sağlanıyor.
'Ortalama güzeldir' tanımının beyinlere yerleşmesi elbette bir ütopya. Ama en azından çocuklarımıza bunu öğretmeliyiz. Kızlarda estetik ameliyat yaşı 13-14'e düştü!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.