MEVLÜT TEZEL

En büyük kahve dükkanı

ABD-Seattle'da Starbucks Reserve Roastery and Tasting Room adında yaklaşık bin 400 metrekarelik, dünyanın en büyük Starbucks dükkanı açıldı. Bu devasa kahve dükkanında yılda 1.4 milyon pound'luk kahve çekirdeğinin kavrulacağını, müşterilerin kahve yapımının bütün ayrıntılarını izleyebileceği belirtiliyor. Bu mekanda kahveye dair her şey yer alıyor.
Mekanda görkemli, dev boyutlarda makinelerin yer aldığı bir iç tasarım anlayışı benimsenmiş.
PAZARLAMA STRATEJİSİ
Bu yeri Starbucks'ın CEO'su Howard Schultz ise şöyle tarif etti: "Burası Willy Wonka'nın Kahve Fabrikası..."
Hani Jony Depp'in başrolünü oynadığı, çocukların büyük bir maceraya atıldıkları 'Charlie'nin Çikolata Fabrikası' filminde dev bir çikolata fabrikası vardı ya, işte onun adı Willy Wonka'ydı. Bu benzetme her şeyi özetliyor. O filmde Willy Wonka, çikolatanın mabedi olarak gösteriliyordu.
Bu dev kahve dükkanı, Starbucks'ın reklam ve ilan vermeden yaptığı pazarlama stratejisine güzel bir örnek teşkil ediyor. Bazen öyle bir imaj yaratırsınız ki, reklama gerek kalmaz! Aslında bu stratejiyi bizim dev markalar da uygulamalı.
Örneğin Ülker böyle şov amaçlı dev bir çikolata dükkanı açabilir. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün, önemli olan fark yaratacak projeler bulmak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.