MEVLÜT TEZEL

TwItter Duygular Atlası

Araştırma şirketi Gonzo Insight; Türkçe tweet'leri baz alıp 3 milyonun üzerinde Twitter kullanıcısının 2014 yılı boyunca hangi duyguları paylaştığını tespit etmiş ve 'Twitter Duygular Atlası'nı ortaya çıkarmış.
Zeta.com'da yayınlanan infografik haritaya şöyle bir göz attım; karşıma ilk önce 'Nefret Sıradağları' çıktı. 1 milyon 984 bin 161 Twitter kullanıcısı, ortalama 1.5'ar defa bir şeylerden nefret ettiğini yazmış. İkinci sırada ise büyük 'Sıkıldım Ovası' var. 1 milyon 864 bin 830 kişi, yıl boyunca hep bir şeylerden sıkılmış. Üçüncü sırada ise 'Korku Falezi' var. 1 milyon 653 bin 533 kişi, 'Korkuyorum' diye yazmış.
Haritadaki dördüncü büyük coğrafik oluşum ise 'Mutluluk Nehri'. 1 milyon 443 bin 466 kişi bir şeylerden mutlu olmuş.
INSTAGRAM'A GÖÇ
Gonzo Insight'ı bu araştırmayı eğlencelik bir infografik haritayla sundukları için ayrıca kutluyorum, umarım devamı gelir.
Öteden beri Twitter'daki nefret söylemi ve linç kültüründen şikayetçiydik ama araştırmada Twitter'da ilk üç sırayı negatif duygu paylaşımlarının yer alması, tablonun daha da kötü olduğunu gösteriyor.
Zaten bu negatif paylaşımlar yüzünden Twitter'dan kaçış başlamış, Instagram daha popüler olmuştu. Instagram'a asıl kavimler göçü 2015'de yaşanır diye tahmin ediyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.