MEVLÜT TEZEL

Yeni lahmacun kriteri

Türkiye'de yılda ortalama 3.5 milyar adet tüketildiği tahmin edilen lahmacun için Türk Standartları Enstitüsü (TSE) yeni kriterler belirlemiş.
Lahmacundaki et oranı yüzde 25'ten yüzde 35'e çıkacakmış. Böylece lahmacun fiyatları da yüzde 20 artacak. Bu kritik gelişme, sağlığımızı düşünen bir zam bahanesi mi acaba?
Sektör temsilcileri, "Artık fiyatı 3 liranın altında kalan lahmacuna dikkat" diyormuş. Vallahi hiç korkmadım.
Yüzde 25 et oranı da iyiymiş, ben hiç bu kadar büyük bir yüzde beklemiyordum. Taş çatlasın yüzde 10 falan diye tahmin ediyordum.
Geri kalanlar da tavuk taşlığı, kemik tozu vs. Et oranı azmış çokmuş toplum olarak biz onu çoktan geçtik! Yeter ki sağlıklı olsun, biz bol soğanlıya da razıyız!
Aslında lahmacunun ayarıyla hiç oynanmamalı, alışmıştık eski tadına. Baksanıza yılda 3.5 milyar adet lahmacun tüketiliyormuş. O kadar lahmacunu hangi arada yedik acaba?
TSE sevabına bir ara poğaçadaki peynir miktarını da araştırsa ne iyi olur. Ben hiç peynir görmüyorum da! Peyniri kuyumcu tartısıyla tartıp koyuyorlar herhalde. Yazının sonunda mesajı da verelim; daha çok gıda mühendisi kadrosu, daha çok denetim, daha sağlıklı toplum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.