MEVLÜT TEZEL

Boğulma sezonu açıldı

Birkaç gün önce Konya'da 14 yaşındaki Yasin Yıldırım, arkadaşlarıyla derede yüzerken boğuldu. Arkadaşları Yasin'in şaka yaptığını düşündü, bilmeden boğulma anını cep telefonuna çektiler. Ülkemizde son 10 yılda 8 bini aşkın kişi boğularak öldü. Her yıl ortalama 900 kişi boğuluyor. Boğulmaların yüzde 70'i baraj göleti, sulama kanalları, nehir ve göl gibi tatlı sularda meydana geliyor.
Boğulmaların sadece yüzde 5'i içe çeken akıntı ve girdaplardan kaynaklanıyor. Sıkı durun; boğulmaların yüzde 95'i bilinçsizlikten kaynaklanıyor. Üç tarafımız denizlerle çevrili ama insanımız yüzme bilmiyor. İnsanlarımız 'Bana bir şey olmaz' şiarıyla ölüme yüzüyor!
'Burada yüzmek tehlikeli' diye tabela koyarak boğulma vakalarının önüne geçemeyiz. Cankurtaran sayısını artırmak da kesin çözüm değil çünkü boğulma süresi çocuklarda 30, büyüklerde 50 saniye.
Türkiye'de yüzme kursları yaygınlaştırılmalı. Boğulma tehlikesi için halkı bilinçlendirecek daha çok kamu spotu çekilmeli. İnşaat çalışmaları yüzünden açılan çukurlarda oluşan su birikintilerinden müteahhitler ve belediyeler sorumlu tutulmalı. O çukurları kapatmayanlar boğulmalardan da sorumlu olmalı. En önemlisi; çocuklar boğulma tehlikesine karşı okullarda sürekli uyarılmalı, bilinçlendirilmeli.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.