MEVLÜT TEZEL

25 milyon palavrası

Zeljko Obradovic, Anadolu Efes-Fenerbahçe maçından sonra yine doğruları konuştu. Tribünlerin boş olmasına tepki gösteren tecrübeli koç, "Bu akşam maç saat 19.00'da başladı.
Yani taraftarın gelmesi için ideal bir saat. Bu takım Final Four'a kalmış, Anadolu Efes gibi ciddi bir rakiple oynuyor ve tribünler boş kalıyor. Gelenlere teşekkür ederim ama salonun bugünkü durumunu hayatım boyunca unutmayacak, kalbimde saklayacağım.
25 milyon taraftarımız olduğu söyleniyor (tribünlere bakarak) bu bir hikaye..." dedi.
Fenerbahçe'nin ve Galatasaray'ın 25'er milyon taraftarı olduğu palavrasını kim ortaya attı çok merak ediyorum.
Türkiye'nin toplam nüfusu 75 milyon zaten. Kendi kendimizi kandırmayı seviyoruz.
OYUN OLARAK SEVSEK...
Evet, Fenerbahçe taraftarı, Final Four'a kalmanın keyfini çıkaracağı, takımıyla bütünleşeceği maça gitmedi.
Çünkü Türkiye'de başta futbol olmak üzere spor dallarında taraftarlık olgusu ne yazık ki tabelaya endeksli. Ortada büyük bir iddia, keskin bir puan mücadelesi yoksa tribünler genelde boş kalıyor. Türkiye'de futbol ve basketbol, keyif almak için izlenmiyor. Futbolu, basketbolu sadece bir oyun olarak sevsek tribünler böylesine boş kalmazdı.
Son dönemde yeni bilet uygulamaları, maçların geç saatlerde oynanması ve bilet fiyatlarındaki artışla birlikte bir de TV taraftarlığı olgusu gelişti.
İnsanlar maçları artık barlarda, nargile kafelerde TV'den takip edip tezahüratını ve kavgasını da Twitter'dan yapıyor. Bu daha büyük tehlike; seyirci oranları daha da düşecek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.